Summa sidvisningar

söndag 15 juli 2012

Semester tårtor till jobbet !





NU HAR VI SEMESTER!!!!

Min man & jag ville bjuda våra arbetskamrater på tårta sista dagen innan semester !
jag har haft väldigt fullt upp, så jag försökte att tänka ut den allra enklaste garneringen.
Lite kul med en gris  hihi !!! . På fikarasten var det många teorier om vem som stått modell =)  =) .
Den översta med kallor är gjord på chokladbotten fylld med hallonkross, marianneganache och hallonmousse.
Grisen är fylld med färska jordgubbar, vit chokladmousse med färskost och lime och hallonmousse.

Jag spacklar alla mina tårtor med grädde ( om ingen beställer något annat) och det är för att smörkräm blir så himla äckligt sött. !!Det blir nog sött med all marsipan / sockerpasta.

Glad sommar alla !!!

// ANNA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar