Summa sidvisningar

onsdag 7 mars 2012

Fotbollstårta


Oj vad man lär sig av sina misstag !
Idag gjorde jag alla !!!!
Fotbollstårta i 2 våningar. Ljusa bottnar fylld med hallonkross, jappganache, marianneganache& vit chokladmousse.
Fel 1 - Gjorde fotbollen alldeles för stor ( vet inte vad och hur jag tänkte )
Fel 2 - Skulle göra smörkräm till gräs, men den ville inte fästa så det blev kladd som jag fint täckte med namnskylt och flaggor.
Fel 3 - Marsipanen sprack lite längst ner viket gjorde att jag valde smörkräm för att täcka ( fel från början )
Fel 4 - Gjorde delarna för små till fotbollen så det ville inte räcka ända ner ( fel i formen )
Fel 5 - Satte plattorna direkt på grädden, vilket gjorde att de gled isär lite grann ( borde täckt med sockerpasta först och sen limmat på delarna.
Har nu lärt mig hela 5 nya saker. =) Så jag får vara glad för det ist =) .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar